نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران ۳ > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران ۳ > اخبار آموزشی > مهندس عباسی با تاکید بر جایگزینی شرکت های دانش بنیان به جای نفت؛ تاکید رئیس پارک علم و فناوری البرز بر تجاری سازی و صنعتی سازی در بخش کشاورزی
۲۳۲ بازدید

رئیس پارک علم و فناوری البرز با تاکید بر مالکیت فکری و تجاری سازی در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز تلاش نموده برنامه های آموزشی و عملیاتی تجاری سازی، ثبت پتنت و حفظ و صیانت از حقوق معنوی را در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه شرایطی در کشور به وجود آمده است که همه ارکان و نهاد های دولت از این موضوع باخبر هستند که باید اقتصاد دانش بنیان را جایگزین اقتصاد نفتی کنند و با اقتصاد نفتی خداحافظی کنند. بنابراین ضرورت دارد همانطور که ما برای اقتصاد نفتی هزینه زیادی کردیم باید برای اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان نیز باید هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مقدمات کار برای اجرای این برنامه وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد دانش فنی و همچنین مسئله حق مالکیت فکری است.

وی با اشاره به تلاش ها، فعالیت ها و توانمندی های پارک علم و فناوری البرز گفت: تا کنون اقداماتی توسط پارک علم و فناوری البرز انجام شده است اما کافی نیست. اقدامات خوب و مفیدی در حوزه مالکیت فکری در بخش کشاورزی توسط پارک علم فناوری البرز صورت گرفته که برای مخاطبان و علاقه مندان اطلاع رسانی شده و در جریان است.

مهندس عباسی با اشاره به اینکه همکاری های خوبی بین پارک علم و فناوری البرز و صندوق نوآوری ریاست جمهوری در جریان است گفت: برگزاری وبینارهای حوزه تجاری سازی و مالکیت فکری در بخش کشاورزی با مشارکت اتاق بازرگانی و چند نهاد و ارگان دیگر در قالب ده وبینار ۴ ساعته به متقاضیان برگزار می شود.

وی افزود: با حمایت صندوق نوآوری ریاست جمهوری این وبینار به صورت رایگان به مخاطبان ارائه می شود. در این دوره ها تمام نکات لازم در حوزه دانش بنیان و انچه شرکت های فناور و دانش بنیان علی الخصوص شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی نیاز دارند ارائه می شود.

عباسی در ادامه افزود: همچنین متقاضیان این دوره ها با مبانی برندینگ ، حقوق معنوی و …. آشنا می شوند چرا که در همه کشور های دنیا، اصلی ترین موضوعات سیستم تجاری سازی و رعایت حقوق معنوی و توجه به ساز و کار ثبت پتنت می باشد که در این دوره ها به متقاضیان معرفی خواهد شد و شرکت کنندگان در نهایت با بحث تجاری سازی دوره را به اتمام می رسانند .

وی با تصریح اینکه یکی از مهمترین مشکلات کشور ما بی توجهی به حوزه کشاورزی است گفت: در بسیاری از استان ها به جای توجه به بخش کشاورزی ، به بخش صنعت توجه می شود اما باید با توجه به پتانسیل هر استان و آمایش ها، درباره برنامه ای که قرار است در آن اجرا شود تصمیم گیری کرد. هر استانی در کشور ما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و برنامه ای که در یکی از آنها جواب داده است الزاما در دیگری قابل اجرا نیست . لذا توجه به بخش کشاورزی در استان هایی که از پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی بهره مند هستند باید از اولویت های دولت باشد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: بحث دیگری که بسیار حائز اهمیت است، صنعتی سازی و علمی سازی کشاورزی است، پیوند مراکز علمی مانند پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها با حوزه کشاورزی می تواند راهکار علمی سازی کشاورزی باشد، اگر علم وارد این بخش شود بدون شک کشاورزی ما به سمت صنعتی شدن پیش می رود و بالطبع صنعتی شدن کشاورزی بازدهی آن را افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا